991109

با اجرای سال اول طرح همیاران آب در استان خراسان رضوی، بررسی‌های گسترده‌ای توسط دبیرخانه این طرح به منظور ارتقاء کیفی طرح همیاران آب در امتداد هدف تعادل‌بخشی به منابع و مصارف آب استان، انجام شده‌است.طی این بررسی‌ها مشخص گردید که برخی برنامه‌های تحت نظارت در سال اول، کمک چندانی به تعادل‌بخشی منابع آب نمی‌کنند. در نتیجه با توجه به موانع و محدودیت‌های مشاهده شده در سال اول، دبیرخانه طرح همیاران آب استان اقدام به بروزرسانی تعهدات دستگاه‌های اجرایی برای سال 1400 نموده‌است.

در همین راستا جلسه‌ای با حضور جناب آقای دکتر کامران داوری؛ رئیس محترم دبیرخانه دائمی شورای همیاران آب استان و نمایندگان 7 دستگاه‌ اجرایی شامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرداری مشهد، شرکت‌های آب و فاضلاب استان و مشهد، اداره کل منابع طبیعی استان و اداه کل حفاظت محیط‌زیست استان که دارای برنامه‌ها و تعهداتی در طرح همیاران آب می‌باشند، در روز پنج‌شنبه مورخ 9 بهمن ماه 1399 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این جلسه مقرر گشت نمایندگان هر یک از 7 دستگاه‌ اجرایی برنامه‌های خود را متناسب با انتظارات طرح همیاران آب استان برای سال 1400 تهیه و به دبیرخانه این طرح منعکس نمایند.